جمع

Těžká puberta aneb kdy začít pečovat o mladou pleť?

Když žasneme nad sametově krásnou pokožkou žen z východu, především...

Jak se postarat o citlivou a alergickou pleť?  

Alergické reakce jsou většinou typické pro citlivou nebo problematickou...

Hurá na povánoční výprodeje. Pozor ale, ať nenaletíte!

Proč kupovat věci draze, když to jde levně? Proč...

Rodiče potápějí děti pod vodu, má jim to pomoci

Ponořování miminek pod vodu se stalo trendem v USA....

Roztomilá dvojčata jsou královny Halloweenu, postarala se o to jejich matka

Pro matky jsou děti jako živé panenky, které rádi...

Italy pobouřila kampaň za plodnost, podle mnohých je sexistická

Itálie bude mít 22. září svůj historický první Den plodnosti (z originálu Fertility day). Za internetovou kampaní ke zvýšení porodnosti v zemi stojí ministryně zdravotnictví Beatrice Lorenzin, která jí nechtěně rozhořčila veřejnost pro její údajný sexistický a panovačný podtón.

Konkrétním důvodem jsou plakáty, které kampaň provázejí a kombinují mnohomluvné fotografie s nápisy jako – „Krása nezná věk. Plodnost ano.“ Na obrázku je přitom zobrazena žena, která si jednou rukou hladká břicho a ve druhé drží přesýpací hodiny.

Další plakát ukazuje nohy mladého páru v posteli a doplňuje: „Mladí rodiče. Nejlepší způsob, jak být kreativní.“

Upadající porodnost v Itálii
Dvanáct posterů připravilo italské ministerstvo zdravotnictví na podporu akcí, které mají informovat o možnostech plánování rodiny. Jde o krok, ke kterému vládu donutila klesající porodnost v zemi a také průměrně nižší počet dětí na jednu ženu, než je v Evropské unii (1,35 v Itálii v poměru k 1,6 v EU).

Oficiální stránka Dne plodnosti uvádí, že celá akce chce zaměřit pozornost na ochranu plodnosti a podtržení nebezpečí upadající porodnosti v Itálii. Rovněž se chce prý soustředit na krásu rodičovství a zdravotní pomoc pro ty, kteří mají problém počít dítě. Ve čtyřech největších italských městech – Římě, Boloni, Padově a Catalii – se budou konat i tematické akce a diskuse ke Dni plodnosti.

Kampaň přitom neapelovala jen na ženskou, ale také mužskou plodnost. Kritiku si vysloužila fotografie s černějícím banánem a nápisem „Mužská plodnost je mnohem zranitelnější, než si myslíte.“

Nadšen nebyl ani premiér
Fotografie s kontroverzními tvrzeními odsoudily stovky mužů a žen na sociálních sítích a hodně se o ní diskutovalo jak v italských, tak i světových médiích. Podle kritiků jde o urážku těch, kteří nemohou počít dítě a plakáty jsou ofenzivní a sexistické.

Nešťastný pokus o zlepšení porodních statistik si dokonce nenašel podporu ani u premiéra Mattea Renziho, který v rozhovoru v řadě řekl: „Pokud vím, nikdo z mých přátel neměl děti na základě toho, že viděl reklamu.“

Negativní vyjádření ze strany veřejnosti souvisí is tím, že poměry v Itálii zrovna nenahrávají rodičovství. Jde přitom o takové problémy jako vysoká nezaměstnanost, nízké mzdy a slabé možnosti a práva žen na mateřské dovolené.

Divoká onlinová antikampaň donutila ministerstvo plakáty stáhnout a ministryně Beatrice Lorenzinová už údajně vyžádala v jejím obsahu změny. Nic to však nemění na tom, že celá akce se bude konat už příští týden.